KANLICA VETERİNER KLİNİĞİ
Ana Sayfa      VETERİNER KLİNİĞİ HİZMETLERİMİZ      Kedi Aşı, Köpek Aşı

Aşılama Nedir?
Koruyucu Hekimlik
Hayvanlar yaşam şekilleri göz önüne alındığında hastalıklara oldukça açıklardır. Hastalık etkenlerinden korunmak için kuvvetli bir bağışıklık sistemine ihtiyaçları vardır. Doğumdan hemen sonra anneyi emmeleri çok büyük önem taşır. Ancak ilerleyen dönemde emzirmenin azalması ve hatta bitmesiyle beraber aşılamaların başlaması gereklidir. Aşılamalar yavru dönemde tekrarlanarak uygulanır. Yetişkin dönemde ise yılda 1 kez tekrarlanır. Ayrıca paraziter enfestasyonlara karşı düzenli olarak korunma programı oluşturulmalıdır.
Köpek Aşıları

KOPEK AŞILARI

Kedi Aşıları

KEDİ AŞILARI

Özel Durumlar ve Aşılamalar

Aşılama ilgili detaylı bilgiler  KEDİ  ve KÖPEK sayfalarımızda bulabilirsiniz.
Aşılama Takvimi

Aşılamanın Yapılamadığı Durumlar
Köpeğiniz veya kedinizi  veteriner hekime aşılanması için götürdüğünüzde veteriner hekiminiz köpeğiniz ve kedinizi muayene edecek, vücut ısısına bakacak ve size bir takım sorular soracaktır. Eğer köpeğiniz ve kediniz bir enfeksiyon geçiriyor ise aşı yapılması sakıncalı olmaktadır. Bu durumda öncelikle mevcut hastalığının teşhis edilip tedavisinin yapılması gerekmektedir. Buradan da anlaşılacağı üzere hasta hayvanınıza aşı yapılmaz. Aşılama öncesi antiparaziter uygulamanın önemi burada yatmaktadır. Henüz aşılanmamış köpekleriniz  ve kedileriniz hastalıklara karşı çok duyarlı olmaktadır. Aşılanmamış veya aşılansa da henüz yeterli bağışıklığa erişmemiş hayvanlarınızın (3 aylığa kadar olan hayvanlarınız) başka hayvanlarla temas etmesine izin vermeyin. Park ve yollar da bu hayvanlar için tehlikeli bölgelerdir. Bu tip yerlerde hayvanlarınızın bulunması hastalanmasına yol açabilir dikkatli olun.